Hárs MártonGroup Data Analytics Lead for Retail and Consumer Services
|
Gáspár SándorData Solutions kompetenciaközpont vezető
|
=> Az előadás anyaga itt érhető el
BI-tól az MLOps-ig: adatvagyon kiaknázás a MOL kiskereskedelmi területén
A MOL Digital Factory 2017-ben kezdte meg a MOL retail területének digitális transzformációját. Az azóta eltelt idő alatt hosszú utat járt be a szervezet és fokról-fokra haladt előre az adatalapú működés irányába.
Mára sikerült elérni azt a szintet, hogy a múltbeli működést leíró BI riportokon túl, széles körben használatban vannak az önkiszolgáló BI eszközök, valamint az ML alapú döntéstámogató eszközök és prediktív megoldások is a napi működés részévé váltak.
Az egyre sokasodó ML alapú megoldások mostanra megkövetelték egy olyan átfogó keretrendszer kialakítását, mely támogatja az ML alapú megoldások napi operációját, a modellek rendszeres újratanítását valamint az abból származó eredmények automatikus disztributálását az értékesítési hálózatban.
Az előadásban bemutatásra kerül, hová jutott el a MOL Digital Factory a retail terület adatalapú működésének támogatásában, milyen megoldásokkal segítik a hatékony döntéshozatalt, valamint hogy a technológiai feltételeken túl hogyan lehetett az üzleti működést összehangolni a digitális transzformáció eredményeivel.
BIO
Hárs Márton a MOL Group Consumer Services Data Analytics szervezetét vezeti 2021 áprilisa óta.
Márton az adatok és az üzlet között egyfajta fordító szerepet tölt be és kifejezetten lelkesíti, amikor az üzlet számára olyan hasznos meglátásokat szállíthat kis és nagy adatokra építve, amelyek megváltoztatják az üzleti stratégiát és mérhető eredményt generálnak.
A MOL előtt Márton 12 éven keresztül a Procter & Gamble-nél építette szakmai karrierjét különböző nemzetközi analytics and insight munkakörökben.
Gáspár Sándor a Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. mesterséges intelligenciával foglalkozó területét vezeti 2020 óta. Sándor és csapata nagyvállalatok számára fejlesztenek gépi tanulásra, prediktív analitikára épülő döntéstámogató megoldásokat az ügyfeleik meglévő adatvagyonának kiaknázásával. Ezen kívül mély neurális hálókra épülő NLP és machine vision megoldásokkal segítik ügyfeleik meglévő folyamatainak automatizálását. Sándor több, mint 20 éve foglalkozik data science-szel, korábban 7 évig a Telenor BI és Elemzés területén építette szakmai karrierjét.